"salah satu rahmat allah kepada tentera badar adalah mengantuk dan terlena,apabila mereka terjaga daripada tidur,perasaan takut hilang maka keberanian mendatang....dalam kehidupan ini jangan anda terlalu bermain dengan perasaan......."

hadiah hari jadi teristimewa

Category:





ADA APA DENGAN PENSIL .....kau adalah pensil kesayanganku

Pensil di atas adalah pemberian ibuku sempena hari jadi aku ketika aku darjah 5....masa begitu pantas berlalu...dan kini aku menyambut hari jadi yang ke -19...

Congak dengan jari tak ku sangka umur kau bersamaku sudah mencecah 8 tahun lamanya ,namun masih setia berbakti....

Aku rela kehilangan Mini Cooper tapi tidak mampu bernafas tanpa kau sayangku..

Masakan tidak kau telah menemaniku melalui ranjau dunia akedemik ..kau menemaniku pada saat paling getir iaitu didewan peperiksaan ....

Kau telah menyimpan seribu kenangan MANISKU BERSERTA MEMOIR TERINDAH ketika aku menerima keputusan UPSR,PMR dan SPM....aku tahu kau turut tersenyum dan berduka bersamaku,,,,walaupun kau hanya sebatang pensil....



Aku sedar lahiriah kau sudah dimamah usia...

Tulang belakang kau remuk dipijak oleh kawanku ketika aku disekolah menengah,,,CLIP rambut kau yang ikal mayang turut patah ditekan olehku ketika aku disekolah rendah,,,,Namun takdir tuhan telah memberikan kau peluang untuk terus bersamaku...tulang kau yang remuk dibalut olehku dengan rapi dan kemas....kau disahkan tidak lumpuh..sayangku..Namun aku sebagai tuan kau meminta beribu kemaafan kerana tidak menjaga kau dengan baik....maafkan ku ....esh..esh...esh

PENSIL;Janganlah menangis wahai tuanku,kau kan dah besar panjang ,,,dah 19 tahun dah,,berapa tahun lagi jer nak kawin....

AKU;Aku sangat setia bersama kau sayangku sehinggalah aku dikandung badan

PENSIL;Tuan hambakan orang berada,tuan boleh cari yang lebih cantik dan bergaya lagi daripada sayang..

AKU;jangan cakap macam tu sayang,,tuan sama sekali tidak akan menduakan kau sayangku......melalui saat ini tuan akan mnjaga kau dengan baik....tuan berjanji pada diri tuan untuk belajar rajin2 sehingga tuan menggenggam segulung ijazah...tuan sangat menyayangi mu wahai pensilku.....

PENSIL;I LOVE U

bekas gigitan,ketika aku di sekolah rendah...anggaplah tanda sayang...

Comments (0)

Post a Comment