"salah satu rahmat allah kepada tentera badar adalah mengantuk dan terlena,apabila mereka terjaga daripada tidur,perasaan takut hilang maka keberanian mendatang....dalam kehidupan ini jangan anda terlalu bermain dengan perasaan......."

Jiwa Kacau

Category:

Sekarang umur aku masih muda iaitu 19 tahun….apa yang aku fikir sekarang ini adalah membuat persediaan yang cukup rapi bagi menghadapi hari yang mendatang….semua manusia tidak tahu apakah dan bagaimanakah masa depan mereka termasuk aku..apa yang aku dapati dunia semakin merumitkan…

Hati yang kosong mesti diisi…apakah diisi dengan cahaya iman atau kebatilan ..dan sememangnya tidak ada jalan pertengahan…

Cuba aku perhatikan hidup aku setakat ini,aku sekarang berada di Pusat Asasi Sains Universiti Malaya…benar..menepati ramalan aku di mana aku tidak dapat ke luar Negara..apa yang menyejukkan hati..buat macamana dah memang tak ada rezeki…duk kat Malaysia pun boleh Berjaya..cayo..haha

Bangun Pagi..gi kuliah..belajar dan paling tertekan kena buat tutorial..nafas macam robot yang menyedut ilmu sains..inilah jiwa sains yang kaku dan tidak berseni…

Gaya educated,,hendak Berjaya kenalah study hard..jiwa kacau jiwa kacau…ahh tak larat nak ulang..bukan boleh selesaikan masalah pun…

Ok,,masalah sekarang macamana nak berjiwa seni lantas menjadi lelaki melayu pertama yang cool…wakakak…style gelabah aku ni bilalah nak hilang lapuk dek zaman…

Apa yang aku tahu pasal jiwa seni…

1.Main pes..jiwa gersang penjaring terbanyak…memerlukan kombinasi taktikal yang smart la …senang nak cerita..bola sepak ni memang satu permainan yang berseni dan mampu membuatkan hamba tido tak lena,,,hidup,makan dan bola…apa kejadah tema ni..habis tu ..ko tak mau tido ka main pes sampai pagi..

2Nak berjiwa seni kenalah tonton movie touching jiwa…mampu mengalirkan air mata…bagi saya movie yang kena dengan jiwa asia macam aku ni adalah seperti berikut..

a.MyHero My Boss

b.Adamaya

c.Dragon Zakura

Apa yang aku boleh komen pasal cakerama dan samarinda buatan melayu ni …maju dan semakin kretif malah diselitkan sedikit sebanyak pengajaran islam macam syurgamu ramadhan,syurga cinta dan janji kekasih..cerita yang disebutkan ni bolehlah search kat tv3.com..memang server power…tak ada sekat punya..

Akan bersambung….

Comments (0)

Post a Comment