"salah satu rahmat allah kepada tentera badar adalah mengantuk dan terlena,apabila mereka terjaga daripada tidur,perasaan takut hilang maka keberanian mendatang....dalam kehidupan ini jangan anda terlalu bermain dengan perasaan......."

Tersenyum.........

Category:


Peribadi muslim itu umpama hujan.Di mana dia berada dia membawa manafaat dan memperbaiki keadaan bukan menyusahkan.Andai sahabat taulan dirundum rindu dan pening lalat kerunsingan,ada baiknya anda membuatkan dia tersengeh kegembiraan.Betulkan?

Ingin sekali ana kongsikan 1cerita dan1kuiz yang dulunya pernah membuatkan ana kering gusi sakit gigi namun mampu membuatkan lidah anda tergeliat lidah tak terkata.Itupun kalau anda sudi terus komited membaca.apa-apa pun lantak dan layan jer.

CERITA:TEMPAT MASJID AL-AZHAR,MASA 4/3/2010

Ustaz Ridhwan melilaukan matanya melihat para pendengar,ada yang mengantok tak kalah juga yang terlentok.Ustaz pun selamba bercerita.

Tersebutlah 3 orang anak teruna yang bernama Wahab,Wahib dan Wahub.Mereka galak menutur bicara sambil tangan menggaru kepala.

"Aku rasalahkan aku adalah manusia yang paling bangga di dunia kerana bapak aku mati meninggalkan 1 billion dolar kepadaku.Aku tak payah dok kerja,apa yang aku buat,aku tidor,lepak,santai dan goyang kaki,heheheh"kata Wahab jongang.

"1billion dolar tak ke mane la beb,buat perut buncit adala.Aku sebenarnya manusia yang paling gembira di alam semesta ini sebab bapak aku mati meninggalkan sebuah istana setinggi lampai al-Burj dan sebuah kereta Ferrari Feri Blueberry bapakku beri erghhhhhhhh."kata Wahib terbelahak.

"Namun apa-apa hal memang hampa tak leh cabar aku,comfirm tak leh cabar aku,memang tak leh cabar pun,sebab bapak aku mati meninggalkan dunia,haaaaaaaa".kata Wahub mengantuk lakot.

"BESAR OOOOOO.Kalah bapak aku,sampai sanggup tinggalkan dunia.esh,esh,esh,esh."sambut Wahab ternganga.

"Hang nak buat apa dengan dunia tuuu"celah Wahib keriangan.

"Hampa pikir la sendiri.Baru dapat 1billion dah riak,dapat dunia tak tau la nak kata apa,bawak sampai ke mati agaknya."jawab Wahub menjeliling juling.


KUIZ:TEMPAT SEKOLAH HIRA,MASA TAHUN SPM 2009,KELAS 5MASUD.

Nak kata tengah berangan,memang dah bosan.Nak kata asyik termenung,memang dah otak melayang. Itulah tandanya mood study dah meracau.peace!!!!!!!!

Tiba-tiba ,Syazwan menyampuk manja,kuiznya berbunyi begini..........

"Sebab apa sebuah kawasan mengalami banjir yang teruk ketika musim tengkujuh?"soal sahabatku Syazwan Torres dengan gaya freestyle.


"sebab kerajaan BN tak buat parit dan longkang"
"atau juga sebab PR tak membangkang"
"daerah tu bukan kawasan panas la rasanya"

"Semuanya salah,jadi habis tu apa yang betul"aku protes mentah-mentah melihat gaya freestyle geleng-geleng no angguk-angguk Syazwan.

"Cuba la lagi,nikan + @ - yang susah ko leh jawab,takkan la sesimple this question ngak bisa jawab.esh malu den."balas Torres le sapa lagi...

"sebab hujan lebat sangat"
"bukan"
"sebab parit tersumbat"
"bukan"
"sebab memang dah nak banjir buat macamane"
"bukan"
"ok!sekarang gua surrender,what is the true answer"
"jawapan nye sebab adanya..................."

Den sudah tahu jawapannye,tapi tak leh bagitau dulu.Hampa jawab la sendiri kat shoutbox ye.
Hadiah menanti anda ,opssss

nantikan episod akan datang.....
hasil nukilan fauzan rusli kedah mai

Comments (0)

Post a Comment