"salah satu rahmat allah kepada tentera badar adalah mengantuk dan terlena,apabila mereka terjaga daripada tidur,perasaan takut hilang maka keberanian mendatang....dalam kehidupan ini jangan anda terlalu bermain dengan perasaan......."

nama cik adik siapa

Category:


Hendak memulakan persahabatan juga memerlukan kemahiran....

dia nampak baiklah...aku mahu jadikan dia sebagai sahabat rapat......
hmmm..... macamana aku nak mulakan bicara.....

asssalamualaikum,,,,,saya fauzan ,,,awak...

takkan bisa dialog biasa mampu mencairkan hati.....

berdasarkan pengalaman hamba yang hina ini....bermulalah cerita ,,,tekak kehausan manakala badan bermandikan peluh.......

fuhhh,,,panas betullah malaysia,,,,
slrrrpp.....air sirap sejuk yang beranginkan winter sonata...

di hadapan aku duduk seorang berketurunan india,satu meja,satu malaysia,,,,,,,kami baru habis training ambik lesen kereta......

sejujurnya,aku tidak pernah bersembang galak dengan keturunan selain melayu,hidup melayu....

aku mahu mencuba.. namun terlambat.......dia mulakan...

remaja india menyapa ringkas;;; 'tengok blue ker....ada gambar blue tak dalam handset ko'.

aku yang leka berbalas sms tersentak dengan sapaannya ......

fauzan terpana;, 'takdelah,,bro..aku tak mainlah tengok gambar blue ni'.....

selepas itu kami dibuai dengan perbualan hangat pasai susah nak ambik selekoh parking.....

tak kusangka,sapaan sebegitu rupa mampu melonjak momentum bicara...

mari kita jengah bagaimana abbas asisi memulakan sapaan dakwah..

Di dalam bas,,,,,,abbas berakata ;; 'maafkan saya terpijak kaki saudara'.....

Di kolej........tuk..tuk,,, bunyi ketukan pintu....

pintu pun dibuka,,,abbas berkata;; 'adakah ahmad tinggal di bilik ini....oh, ahmad tidak tinggal di sini,kalau macam itu perkenalkan diri,saya abbas,,,saudara pulak.'.

tindakan yang dilakukan abbas sebenarnya dirancang,namun kita tidak perasan.

Comments (0)

Post a Comment